ایرگاید ظرفشویی ال جی

ایرگاید ظرفشویی ال جی یکی از مهمترین قطعات ظرفشویی می باشد، این ظرف از جنس پلاستیک می باشد و در قسمت سمت چپ ظرفشویی قرار دارد ، مسیر ورود و خروج آب از داخل این ظرف انجام می شود.

ایرگاید ظرفشویی ال جی

در هنگام استارت کارماشین ظرفشویی ، آب با فرمان بُرد از طریق شیر برقی وارد ظرف ایرگاید می شود ، پروانه آب شمار در این ظرف قرار دارد، که میزان حجم آب ورودی را می سنجد. زمانی که مقدار حجم آب ورودی به حد نصاب برسد ، به بُرد فرمان قطع ولتاژ شیر برقی را می دهد .

ایرگاید ظرفشویی ال جی
ایرگاید ظرفشویی ال جی

آب از طریق ظرف ایرگاید وارد ظرف نمک می شود وسختی آن گرفته می شود ،  ظرف ایرگاید به ظرف نمک متصل می باشد ، ولی این دو ظرف مجزا از هم می باشند ، نحوه عملکرد ظرف نمک ظرفشویی ال جی در مقاله ای جدا گانه توضیح داده شده است.

ایرگاد در کنار ظرف نمک ماشین ظرفشویی

اگر فشار آب ورودی ساختمان زیاد باشد به ظرف ایرگاد ظرفشویی آسیب می زند ، و سبب خرابی و شکسته شدن آن می شود ، اگر فشار آب ورودیِ واحد زیاد می باشد ، حتما مقداری از شیرورودیِ آب را ببندید تا فشار پایین بیاید و آب با فشار عادی وارد دستگاه شود ، در صورت بالا بودن فشار آب حتی سبب ایجاد خطا در همان ابتدای کار می شود .

علت مهم بودن این قطعه در ظرفشویی همین می باشد که شروع به کار دستگاه و پایان کار ظرفشویی با این قعه سرو کار دارد .مسیر تخلیه آب ، بعد از پمپ تخلیه ، وارد یک قسمت U شکل در ظرف ایرگاید ظرفشویی می شود .

ایرگاید ظرفشویی ال جی
ایرگاید ظرفشویی ال جی

هر زمان با پیام خطای  , FE , IE , OE, ٬AE ,مواجه شدید ، ممکن است این قطعه معیوب شده باشد .

دلایل معیوب شدن ظرف ایرگاید ظرفشویی ال جی

1. فشار زیاد آب ورودی ظرفشویی : اگر فشار آب ورودی دستگاه بیشتر از حد باشد ، به علت باریک و مارپیچ بود مسیر آب داخل ظرف ایرگاید ، باعث صدمه به آن می شود و معمولا اگر این فشار ادامه پیدا کند ، ظرف ایرگاید دچار ترک و شکستگی می شود.

۲.عدم سرویس به موقع ظرفشویی : با سرویس به موقع ظرفشویی هر ۳ تا ۶ ماه ، مانع گرفتگی مجاری دستگاه و مجاری ظرف ایرگاید میشود . نحوه سرویس ظرفشویی در مقاله سرویس دوره ای ظرفشویی توضیح داده شده است .

۳.ضربه و تکان شدید در نگام حمل و نقل : ظرف ایرگاید ظرفشویی ال جی دقیقا به بین دیواره سمت چپ  کابین و قاب سمت چپ با فاصله بسیار کم از کاور قرار گرفته ، در صورت ضربه و تکان شدید به دستگاه امکان صدمه دیدن آن وجود دارد .

۴.خرابی پروانه آب شمار داخل ظرف : دقیقا در کنار سنسور ایرگاید (داخل ظرف ایرگاید ) یک پروانه وجود دارد که آب ورودی ، آن را می چرخاند ، چرخش این پروانه را سنسور ایرگاید شمارش می کند تا مقدار مشخصی آب وارد دستگاه شود . در بعضی از موارد محور پروانه هرز می شود و با وجود ورود آب به دستگاه ، دستگاه پیغام عدم ورود اب IE نمایش می دهد . امکان تعویض پروانه به صورت مجزا وجود ندارد ، باید کل ظرف ایرگاید تعویض شود .

۵.گرفتگی مجاری ظرف ایرگاید : داخل ظرف چندین کانال برای ورود و خروج اب و هوا وجود دارد ، چون اب خروجی هنگام تخلیه دارای چربی و جرم می باشد ، اگر سرویس و جرمگیری دستگاه به موقع انجام نشود ، این جرم ها به مرور زمان مسیر ها را کیپ می کنند و دستگاه هنگاه ابگیری و یا تخلیه خطا می دهد .

۶.خرابی سنسور آب شمار : سنسور ایرگاد ، یک سنسور ۳ سیم می باشد که دقیقا در نزدیگی پروانه ظرف ایرگاید قرار گرفته . با چرخش پروانه ، پالس تولید می کند و این پالس را برای بُرد دستگاه ارسال می کند ، در صورت خرابی سنسور می توان ان را به صورت مجزا تعویض کرد .

در محل تلاقی ظرف ایرگاید به بدنه و ظرف نمک ، تعدادی واشر پلاستیکی (اورینگ ) وجود دارد ، معمولا در طول زمان فرسوده می شوند و سبب نشت آب می شوند . اگر ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعمیر یا سرویس دوره ای دارد با متخصصان ما در الجی پشتیبان تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها